sobota 6. prosince 2008

Ženy, které běhaly s vlky



Začala jsem pročítat knihu "Ženy, které běhaly s vlky". Moc se mi některé mýty líbí. Je to jedna z těch knih, ke které jsem si dlouho hledala cestu. Vím o ní už několik let, ale vůbec mě nelákala a nebavila... a najednou... !

Líbí se mi třeba příběh o rybářovi, ...o tom, jak na moři ulovil ženu - nejprve kostru, která ležela u dna. Strašně se vyděsil a snažil se před ní utéct. Ale ona byla namotaná do jeho sítí a tak ho "pronásledovala" až domů. Večer se na ní ale zadíval a pocítil něhu, vymotal jí tedy ze sítí, nechal jí odpočívat a sám usnul. Ona se v noci probudila, půjčila si jeho srdce a pomocí něj získala zase maso - tělo. Ten příběh má být o strachu z proměn vztahu. A autorka tu mluví o tom, že do vztahu je nutné pustit třetí bytost "Smrt - ženu - kostru".

"Ve vztahu má roli věštkyně, která ví, kdy nastává v cyklech čas začátků a konců. Jako taková je nejnespoutanějším aspektem vztahu, kterého se muži nejvíce obávají... a někdy i ženy, protože pokud člověk přestane věřit v nutnost přeměny, bojí se také přirozených cyklů růstu a úbytku."

A jak se kniha líbila vám?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Já se nějak zatím nemohl prokousat úvodem. Přijde mi to psané takovým tím rozvláčným francouzským stylem, kdy jednu jednoduchou myšlenku autorka rozepíše na několik stránek. Asi jsem na to neměl tu správnou náladu.

Kea řekl(a)...

Mě se líbila moc, obsah je natolik nosný, že jsem zkousla i příšernost překladu :)
ale počítám, s vlky toho už mnoho nenaběhám.
Ale naučila jsem se výt.....
Haůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů

Anonymní řekl(a)...

Tuhle knížku právě čtu, moje cesta k ní trvala taky dlouho :) A čte se mi skvěle, její vysvětlování mi nevadí, líbí se mi :) A rozhodně se chystám začít s těmi vlky běhat !!!